Distrikt
U pokretu

MALIŠANI KOJI SU DOKAZALI DA SU IM IGRA I NOVA ZNANJA VAŽNIJI OD TELEFONA

U želji da se deci sa seoskog i gradskog područja pruži jedan vid neformalnog obrazovanja, Centar za stručno usavršavanje Šabac organizuje Zimske radionice pod nazivom „ŠABAČKE NAUČNE ZIMSKE IGRARIJE“. Cilj je da mališani zimski raspust kreativno i smisleno provedu u ustanovi koja će im za to vreme, od 4. do 14. februara u Naučnom klubu prirediti više od igre, a dovoljno za nova znanja, kroz programe prilagođene deci osnovnoškolskog uzrasta.

Grnčarija je privukla veliku pažnju (Foto: J. Gubelić)

Veliko interesovanje izazvale su grnčarska i kaligrafska radionica, gde su mališani učili kako se prave ukrasni predmeti od gline na grnčarskom točku. Pored toga, deca su savladala osnovne poteze za lepo pisanje Miroslavljevog pisma.

Kreativni dan oduševio mališane (Foto: J. Gubelić)

Kako oblikovati predmete od gline ili kako ispratiti lepu formu slova, učesnike igrarija učili su profesori Škole primenjenih umetnosti iz Šapca – Mina Stupar, Nataša Jovanović i Đorđe Zečević. Bila je to prilika ne samo da shvate koliko su važne manuelne veštine kroz prizmu primenjenih umetnosti, već i da mališani izraze ili otkriju svoju umetničku crtu.

Kroz igru do novih znanja (Foto: j. Gubelić)

Kroz ovaj projekat šabački osnovci  uče na novi, zanimljiviji način, učenicima prilagodljiviji, druže se, bolje upoznaju, proširuju  znanja o svetu u kome živimo. Učenici se upoznaju sa drugim kulturama, običajima i tradicijom. Cilj je i da se kod dece podstakne razumevanje i prihvatanje različitosti i razbiju predrasude.

Prilika da provere i svoje afinitete (Foto. J. Gubelić)

Tokom „Kreativnog dana“, kako su ga simbolično nazvali, za ove aktivnosti prijavilo se čak 120 učenika, što govori o tome koliko je ova radionica decu zainteresovala. Želja učenika da kroz različite igre prošire vidike i saznanja gvori da su ipak spremni da pobede savremene vidove komunikacije, poput telefona, i vrate se učenju kroz igru i druženje.

Raspust uz druženje i sticanje novih znanja i veština (Foto: J. Gubelić)

Značaj ovog projekta je razvijanje neformalnih vidova učenja kod učenika, veći stepen zapamćenih sadržaja, osnaživanje dece kao  ličnosti, popularizacija znanja, razvijanje ljubavi prema društvenim naukama, zainteresovanost i motivisanost dece za istraživanjem i saznanjima o svetu koji ih okružuje.

 

Svideo vam se tekst?