Distrikt
Društvo

ČOKOLADIRANE ŠLJIVE IZ PODGORINE NA RAFOVIMA NAJPOZNATIJIH SUPERMARKETA

Srbija je preoznatljiva po proizvodima koji zauzimaju posebno mesto na policima rezervisanim za domaće proizvode. To su i svojevrsni brendovi pojedinih krajeva Srbije. Jedan takav proizvodi se u podgorskom kraju. Reč je o čokoladiranim šljivama iz Gornjeg Crniljeva. Vredni domaćini sa ovim proizvodom u potpunosti su zaokružili proces od njive do trpeze, a u njihovom asortimanu trenutno je 13 proizvoda, što ne znači da ih neće biti još.

U pogonu kod Simića (Foto: Distrikt)

Ove šljive u čokoladi odnedavno su na rafovima velikih supermarketa. Na policima, među srpskim brendovima zauzeli su svoje mesto zahvaljajući upornosti i vrednoći ovih mladih ljudi. Tako, već prepoznatljivi brend Podgorine, lagano osvaja domaće tržište.

– Moramo da pravimo partnerstva sa velikim firmama, tako nas vide i inostrani kupci, a da bismo imali proizvodnju u kojoj će da bude 5 ili 6 ljudi, moramo tako da funkcionišemo. Prija nam i milo nam je što smo u stranim, velikim kompanijama – zadovoljan je poslovnim uspehom Darko Simić.

Od svežih plodova do rafova supermarketa (Foto: Distrikt)

U porodični biznis su uključeni Darko, njegova devojka i sestra. Tradiciju gajenja i sušenja šljiva započeli su preci, a mlađe genaracije inovirale su proizvodnju, pa danas poseduju pogon za čokoladiranje sušenog voća i orašastih plodova. Ta paleta sada obuhvata 13 proizvoda.

– Pored šljive, imamo čokoladiranu suvu kajsiju, suvu smokvu, to su uvozni artikli. Pored toga imamo čokoladiranu suvu šljivu punjenu orahom, lešnikom, bademom, čokoladirani orah, lešnik i badem. Takođe, četiri nova proizvoda su pre par meseci pušteni u promet i u drugačijim pakovanjima. Malo smo ih istakli i pakovanjem. To je osmotski sušeno voće – čokoladirana suva jagoda, višnja, kajsija i dunja – mladi preduzetnik nabraja asortiman svoje firme.

U Gornjem Crniljevu nastaje slatkiš koji osvaja tržište (Foto: Distrikt)

Kod Simića je deo proizvodnje potpuno zaokružen, od stabla do ploda, preko sušenja, pravljenja čokolade i na kraju čokoladiranja.

– Imamo neke parcele pod šljivom, znači bavimo se proizvodnjom šljive, pa onda tu šljivu sušimo na svojim sušarama. Radimo i dobar deo otkupa jer smo pozicionirani u centru sela, a sve oko nas je brdsko-planinski predeo, tu je planina Vlašić, tako da skoro svako domaćinstvo se bavi proizvodnjom šljive i onda ne moramo mi da proizvodimo – priča Simić, ističući da je proizvodnja pod vedrim nebom rizična, a za ozbiljan posao, kao što je ovaj, moraju da računaju na sigurno.

Porodična proizvodnja (Foto: Distrikt)

Sve što otkupe, suše u svojim sušarama, a kada krene sledeća sezona, biće spreman i novi magacinski prostor, kao još jedna sušara, koju će ponoviti plodovima svoga kraja.

Prepoznatljiv domaći brend (Foto: Distrikt)

Najviše posla imaju za vreme postova, kada su ovi proizvodi odlična zamena za slatkiše. Tada angažuju i dodatne radnike što znači i meštanima ovog sela.

Iz serijala NAJBOLJE IZ PODGORINE. Projekat je sufinansiran iz budžeta Opštine Osečina. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Svideo vam se tekst?