Дистрикт
Друштво

Биљана Дробњак – педагог између теорије и праксе

У општем надметању духовног и материјалног, како имамо обичај да назовемо стање и атмосферу у друштву, важно је да има оних који не одустају. Полазећи од себе, они истовремено улажу труд и полажу наду у младе, за њихов извеснији успех у будућности.

Знање и креативност најважнији (Приватна архива)

Биљана Дробњак личним примером представља ауторитет и ослонац ученицима Шабачке гимназије, у којој ради као педагог, стручни сарадник и професор грађанског васпитања. Свесна важности своје професије, као интелектуалка и свестрана практична жена, којој нису страни катедра, говорница, али ни кухиња ни прибор за шивење, настоји да деци приближи праве и разноврсне вредности. Како каже, увек би најрадије изабрала посао у просвети.

Малишани уживају у радионици  (Приватна архива)

Годинама уназад Биљана учествује у радионицама Канцеларије за младе и Библиотеке шабачке, с циљем развијања вештина и талената наших најмлађих суграђана. У њеној познатој “Папир ствараоници” настају необичне креације од папира, које подстичу маштовитост и иновативност код деце. Аутор је и реализатор бројних обука и едукативних предавања на тему толеранције и спречавања дискриминације, говора мржње и насиља у школама, безбедног коришћења савремених технологија и превенције дигиталног насиља. Објављивала је стручне текстове у педагошким зборницима и научним часописима на теме владања и мотивације ученика у настави, а креирала је и блог “Корисни савети педагога”, на ком о учењу и понашању саветује ученике, родитеље, али и колеге – наставнике.

И сама ствара слатка чуда (Приватна архива)

Када није у школи и не припрема стручне радове, посвећује се кувању, шивењу, плетењу или хеклању, у зависности од поруџбина, којих је све више. Једино правило и на послу и у кући се зна – то је креативност!
“Правим све што ми траже пријатељи, познаници, рођаци. Почело је пре десетак година тако што су ми тражили да направим нешто уникатно, занимљиво”, прича ова свестрана Шапчанка.

Ручни рад увек на цени (Приватна архива)

Она прави све – од хране, преко накита, до одеће за људе и животиње, рукује кухињским апаратима, машином за шивење, хеклицом и иглом за плетење, подједнако вешто као речима и компјутерским програмима за прављење презентација.
“Свашта правим, шијем ствари за децу, бебе, одећу за животиње, плетене и Амигуруми хеклане играчке, које најчешће наручују баке и деке за своје унуке. Затим, храну, слане и слатке производе – торте, колаче, пите, предјела. Правим накит, од вуне, конца, памука, глине, папира, једном речју, трудим се да све искористим”.

Награда за пример добре педагошке праксе (Приватна архива)

Своје производе ради по наруџбини, али много тога прави да би поклањала – хеклане играчке хоботнице-чудеснице слала је за децу у инкубатору, а са Уницефом, на разне начине, сарађује годинама.
“Кроз нашу историју женама се увек приписивао тај моменат ручног рада, и после много времена поново је постао популаран такозвани “ханд маде”. Сарађујем са Уницефом и примећујем да људи доста цене ручни рад и спремни су да плате много више него производ који се може наћи у продавници”, објашњава Биљана.
На конференцији о образовању у Турској, као једина жена из Европе, није се истакла само запаженом презентацијом и познавањем енглеског језика.

У друштву иностраних колегиница (Приватна архива)

“Након што сам одржала предавање, присутнима сам поклонила своје медењаке, и сви су били у чуду. Тешко им је било да поверују да је могуће и једно и друго, бити стручњак у својој области и домаћица”, кроз смех прича она.
Биљана каже да људи често не повезују професионални ангажман у школи са креативношћу, што је најчешћа грешка у приступу образовању.
“Сматрам да сви ми, који радимо са децом, морамо да будемо креативни, јер је данас јако тешко мотивисати младе људе да ураде нешто. Живимо у свету брзих информација, тако да посао у просвети мора да буде креативан и инспиративан”, закључује професорка.

Лепо и укусно (Приватна архива)

Поручује да је добра организација кључ успеха.
“Не запостављам ни струку, ни хоби. Све је ствар добре организације. Често учествујем на конференцијама, семинарима, и то је нешто што ме испуњава. Питају ме како успевам да припремим излагање за неку конференцију, а да у исто време направим колаче за договорени догађај”, кроз смех прича Биљана.
На њеном часу грађанског васпитања ученици се припремају да постану васпитани, вредни и одговорни грађани, што је суштина овог изборног предмета.

Шивење, плетење, хеклање учила сама (Приватна архива)“

Младе девојке би требало да чују да нису неопходна велика одрицања, могу бити добре на послу и у кући. Лепо је када видите да можете васпитно да утичете на младе људе, да их охрабрите у оваквом времену. Није лако бити ауторитет младом човеку који има мноштво информација и алтернатива на располагању. Волим да својим примером утичем на ученике, како би научили да поштују одређена правила – на пример, ја не касним на часове, а они се веома брзо навикну на такав систем, рад и дисциплину. Исто тако волим да чујем аргументован критички став, јер није добро да усвајају туђе мишљење без размишљања”, објашњава професорка.

Све се постиже уколико постоји воља (Приватна архива)

За дугорочне резултате у раду са децом потребно је много труда, одмереног поступања и креативности. Методика наставе каже да је трајније оно знање које се усвоји кроз игру и праксу.
“Они су отворени за сваки вид практичне наставе. Веома је лако пробудити креативност, битно је само да их наведете да сами нешто раде, стварају, учествују у неком пројекту. И када одем на неки семинар трудим се да направим другачију презентацију, да на другачији начин окупим ученике, то је кључна ствар, закључује она и објашњава да је акценат на интердисциплинарном приступу настави: „Колега и ја смо недавно присуствовали Међународној конференцију у Задру. Дошли смо на идеју да златни пресек представимо кроз наставу биологије, физике, хемије, ликовног, музичког и математике, и направили смо успешан интерактивни час. Све може бити креативно“, тврди Биљана.

Свидео вам се текст?
Поделите текст са пријатељима