Да ли одело чини човека, дилема је коју разрешавамо од детињства. О њој најпре слушамо од родитеља и у школи, у тражењу идентитета се залажемо и оповргавамо обе стране, да би на крају, коначан суд, у неким зрелим годинама, дали личним примером. Ова изрека није ништа друго до образац стила живљења, једни је усвоје каква јесте, док је други прекрајају, у настојању да свету дају и духовну црту. А може ли и једно и друго?!
Пре више од пола века ту гардеробу чинили су лепа марама, сукња, прегача, кошуља а понекад и јелек – део народне ношње. Све је било производ домаће радиности, а шнајдерке су „из главе“ избацивале моделе. Опанци су се подразумевали за свечане прилике. Та прилика била је вашар, место где је требало да се буде „виђен“ и запажен. За ту свечаност шила се нова гардероба јер је то било место упознавања и „одабир прилике“ за женидбу и удају. Сукње су биле испод колена, а кошуље са високим копчањем. Преко кошуље облачили су се џемпери или сакои.
Тадашња мода подразумевала је „копчање до грла“. Велику пажњу жене су поклањале накиту, торбицама, лепезама, рукавицама, шеширима и сунцобранима. Водило се рачуна и како иду на плажу. То потврђује оглас из 1922. године на ком се обавештавају грађани да је Општина издала наредбу којом се забрањује купање у Сави без костима, те да ће, ко се оглуши о наредбу, бити кажњен.
20. век доноси многе новине у истицању женске лепоте и начину облачења. Светски модни трендови донели су промене код облачења жена у Србији. На самом почетку 20. века још увек су у моди елегантни одевни комади који истичу женску лепоту.
Када су кафане постале главно место за излазак и забаву, у напредном Шапцу у ком су жене дале себи слободу да излазе на, у то време забрањена места, почеле су да шију тоалете за ову намену. Били су то углавном комлпети, уз шешир као назаобилазан детаљ.
Оно што доноси 21. права је револуција у одевању. Ипак, није донео очекивано – стил! То зависи искључиво од жене.
“Обуци се отрцано и људи ће запамтити хаљину; обуци се беспрекорно и људи ће запамтити жену“, говорила је Коко Шанел, француска моднa креаторка. Савршен изглед временом је постао циљ већине жена, а за то су спремне и да плате, па припаднице лепшег пола, које воле брендиране комаде, данас често прибегавају стварима на којима су видно постављене плочице са именом бренда. Међутим, праћење модних трендова по сваку цену, не иде увек на руку женствености и елеганције.
До пре неког времена чудили смо се свом изгледу из деведесетих, да би мода од пре тридесетак година, у нешто измењеној варијанти, стигла на велика врата и ове сезоне. Патике са дебелим ђоном, фармерке дубоког струка, три-четврт мајице и разнобојне ленонке незаобилазан су модни детаљи који се на распродајама могу наћи по крајње приступачним ценама. Ипак, кад укус диктира, цена се не пита.