Дистрикт
Магазин

ЖЕНЕ ЖИВЕ ЗА „ЦРНИ ПЕТАК“

Још од раног јутра даме су се наоштриле, напуниле новчанике и кренуле у омиљену радњу где су већ оставиле неколико комада гардеробе, ишчекујући дан када трговци широм Србије дају попуст и до 80 одсто. Тако је било овог петка – од раног јутра праве се редови испред тржних центара, као да се унутра дели бесплатно.
„Ми смо јутрос затекли ред испред, верујте ми. Људи су чекали девет сати да отворимо радњу. Овако је цео дан, а питање је шта ће бити током викенда. Не знамо колико смо до сада пазарили. Код нас је увек велика гужва јер ми продајемо брендиране ствари а дајемо попуст до 70 одсто. Одушевило нас је то што су почели да долазе и мушкарци, чак дођу и сами без жена“, каже Марија Михаиловић, трговкиња у Модиани.

Жене главни купци (Фото: М.Ч.Г)

Већина радњи одобравала је попуст од 20 до 30 одсто, што многи сматрају недовољним снижењем. Најпосећеније су биле радње где су снижења од 50 до 70 процената. Дан за све купохоличаре, када нема пречег посла од шопинга, жене је измамио са посла. Купују за себе, децу, мужеве.
„Обично дају тридесет до четрдесет посто, а ово је већ нешто. Ја сам кренула да купим јакну, а ако још нешто нађем успут, за овај попуст свакако се исплати“, каже Биљана које је већ узела четири ствари да проба.
Капути за које је требало издвојити по десетак хиљада овог петка могли су да се купе за три хиљаде динара, мушки џемпери фирмираних произвођача продавали су се по две и по хиљаде, а жене су могле да купе хаљине за пар хиљада динара.
„Ја сам дуксерицу која је била пет хиљада платила хиљаду и по динара. Веома је исплативо. Морам доћи још једном касније а послаћу и моју маму“, каже Ана Матић.
„Немојте нас, ми смо изашле с посла“, добацује госпођа док проба капут.

Попусти од 20 % до 80 % (Фото: М.Ч.Г)

Многи су искористили паузу за доручак за куповину. Поједини се жале да нема бројева за пуније даме, те да је остало само С.
„Купио сам дуксерицу. Била је три хиљаде сад је девет стотина динара. То је шанса да се човек обуче. Ово сад има смисла јер су попусти као у иностранству. Ја сам под температуром дошао у куповину“, прича Иван Чкојић из Ваљева.
Неки током празника куповине дају један бесплатан производ за купљена три. То се односи на обућу и одећу.
„Ја сам купила мужу џемпер. Био је пет хиљада а платила сам га две и по хиљаде. Купила сам и сукњу другарици за рођендан, а касније ћу ићи да купим себи кад њега орасположим“, прича кроз смех једна купохоличарка.

Празник за купохоличарке (Фото: М.Ч.Г)

Дан за куповину када се роба продаје по знатно нижим ценама потиче из Америке од 1952. године где су се после Дана захвалности организовале параде у склопу маркетиншких кампања великих робних кућа.
Нешто касније Блацк Фридаy стигао је и у друге земље, а последњих година у Србији то је најпрометнији дан када се тргује  „за све паре“.
Развојем продаје преко интернета, тих дана расте промет и онлине трговинама, а попусте су почели да дају и продавнице беле технике и кућних апарата.
У књижарама такође дају попуст. Чак су и мобилни оператери почели да користе Блацк Фридаy како би понудили своје производе и пакете по повољнијим условима.
Код Кинеза гужва уобичајена, али попуста нема. На питање знају ли за „Црни петак“ одмахују главом свесни да је код њих попуст сваки дан и да њихова роба нема конкуренцију.
После овог викенда даме, углавном празних новчаника, чекају први, који баш овог месеца, на невољу, пада у суботу, надајући се да им овај срећни неће избаксузирати да плата касни.

Свидео вам се текст?
Поделите текст са пријатељима

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *