Distrikt
Zanimljivosti

Kućni komfor Nastići zamenili životom na točkovima

Bračni par Nastić iz Valjeva Miroslav i Bosiljka, svake godine kampuju na Drini, u selu Crna Bara. Život u prirodi započeli su pre tri decenije. U kamp kućici dočekuju prijatelje iz Srbije i Bosne, slave rođendane, godišnjice braka i druge važne životne događaje. Život na točkovima za njih je izazov koji ni za šta ne bi menjali.

Jutarnja higijena u prirodi (Foto: J. Gubelić)

Već u šest sati Miroslav Nastić je na nogama. Sigurnim korakom ide prema balonu za vodu, pričvršćenom na topoli. Umiva se i pere zube u prirodi, a onda, kao i svaki muž, odlazi u nabavku hrane. Njegova prodavnica je Drina.
“Ovo je za mene kao da sam se ponovo rodio. Kada ovde dođem, ja sam preporođen. Ujutru i uveče pecam, a preko dana nam dolaze gosti. Mi smo se saživeli sa prirodom”, priča Miroslav.

Bosa priprema doručak (Foto: J. Gubelić)

Za to vreme Bosa priprema doručak. Takođe u prirodi. Rešo na plin pričvršćen je tik pored drveta da istovremeno domaćici čini hlad dok priprema hranu. Na dohvat ruke je balon sa vodom, sto na kom priprema hranu i odlaže posuđe. Na sredini imrpovizovanog dvorišta, pedesetak metara od modre Zelenike, u hladu topola smeštene su dve kamp kućice, predšator za popodnevni odmor, sto i stolice. Pravo malo domaćinstvo. Nastića kutak. Njihov život je na točkovima.
“Ovde dolazimo vec trideset godina. Počeli smo još kad su nam deca bila mala. Prvo smo spavali u šatorima, a onda smo kupili kamp kućicu. Kada nam je ona postala tesna, nabavili smo ovu kampericu”, priča Bosiljka dok prolazi kroz predšator da bi ušla u svoj dom.

Nastića dom ( Foto: J. Gubelić)

To je pravi mali apartman. Unutra je šporet na plin, sudopera, peć za picu, frižider, kompletno opremljeno kupatilo, francuski ležaj, ormari za garderobu, grejalica na plin, gostinska soba. Na prozorima komarnici. U petnaestak kvadrata stalo je sve. Preko dana ovo je dnevna doba, a uveče spavaća.
“Kad se ovaj krevet rasklopi, na njega može da legne šestoro. Kad smo nas dvoje sami, muž često noću pomisli da sam izašla, dok mi ne dotakne ruku i uveri se da sam ovde, jer toliko prostora ima. Frižider nam dobro dođe za hranu. U selu kupimo jaja da imamo za doručak i ovde hladimo piće. Imamo sve. Kupatilo čak i ne koristimo, jer možemo napolju da se okupamo”, priča sa oduševljenjem Bosa.

Dnevna, spavaća i gostinska soba (Foto: J. Gubelić)

Struju obezbeđuju uz pomoć agregata, a vode imaju u izobilju jer je njihova cela Drina. Agregat se pokreće na benzin i pomoću njega izvlače vodu iz Drine. Tu Bosa pere veš, krpe, peškire i sudove, a uveče se ovde tuširaju.
“Uzmem malo praška i sode bikarbone i veš je za jedan čas čist. Ovde sam razvukla sušilo između dva drveta, a na ovom suncu se brzo suši. Ništa ne može da opere, čini mi se, kao drinska voda. U ovom koritu se brzo ugreje tako da se uveče samo istuširamo”, oduševljena je Bosa ovakvim načinom života.

Riblja čorba je sastavni deo jelovnika (Foto: J. Gubelić)

Kada pecaroš donese ulov, može da se sprema ručak. Riblja čorba se podrazumeva. Nasred dvorišta je kotlić. Tu se pripremaju riblji specijaliteti. A onda Miroslav uzima talandaru i prži ribu.

Na Drini proslavljaju važne datume u društvu prijatelja (Foto: J. Gubelić)

Imaju Nastići svoj Gradac u Valjevu, ali ništa nije kao Drina. Ovde provedu po mesec dana, ponekad, kao pretprošle godine i duže.
“Tad smo ovde bili 45 dana. Imali smo jedno lepo mesto nedaleko od ovog. Za to vreme imali smo 40 poseta. Praktično, svaki dan nam je bio neko. Prijatelji dođu na dan, a neki ostanu i duže.

Riba se peče na talandari (Foto: J. Gubelić)

Gosti spavaju u kamperici i predšatoru. Ima mesta za sve. I ovde je lepo. Zamolili smo jednog momka da nam poravna ovaj deo da bude lepše”, pričaju Nastići.

Beli se veš opran drinskom vodom (Foto: J. Gubelić)

Tako je i ove, gosti se smenjuju svaki dan.
“Mi ovde zaista uživamo. Priroda je divna, uvek je hladovina a ako ugreje, tu je reka, pa možemo da se rashladimo. Dok žene pripremaju hranu, mi pecamo na reci”, priča Dragan Vasić, koji ovde često uveseljava društvo pesmom i svirkom.

Ovde nema nervoze i brige (Foto: J. Gubelić)

Kada se dovoljno opuste, zasviraju na gitari. Goste se i uživaju, jer takav je život onih koji žive u skladu sa prirodom, a ona im daje više od hrane, vazduha i vode.