Професори можда нису били припремљени за школу на даљину, али многи од њих дају све од себе да ученицима олакшају и омиле наставу у измењеним околностима. Једна од ванредно креативних професорки је Татјана Марковић Топаловић, која са својом четом од скоро 300 Фејсбуковаца успева да, поред редовног градива физике, размењује знања из сликарства, историје, књижевности, музике, културе, а ученике је посебно мотивисало такмичење најлепше осликаних ускршњих јаја.
Просветни радници дају све од себе да виртуелну наставу приближе деци, која истовремено користе по неколико платформи и канала за комуникацију.
– Зависимо од личне и дечије технике, од стабилности интернета, од личног здравственог, психичког и физичког стања, као и атмосфере коју наши ученици имају у својим домовима. Наша деца се данас срећу са бар 8 начина комуникације са својим предметним наставницима – имејл, Вибер групе, Инстаграм, Фејсбук, виртуелне Гугл учионице, Мајкрософт тимс, РТС Планета. Свако ради на свој начин – објашњава мр Татјана Марковић Топаловић, професорка физике у Медицинској школи у Шапцу.
Са објавом ванредног стања и обуставом рада школа, професорка физике одлучила је да све ученике окупи у затвореној Фејсбук групи која броји чак 297 ученика, где сви заједно размењују знања и интересовања из разних области – науке, уметности, културе, музике, историје, енглеског језика.
– У групи Физика ТМТ (оптимизам и здравље) имамо дигиталне редаре, администраторе одељења, који проверавају присуство, скупљају домаће задатке, постављају мотивационе мисли са којима нам и иначе почињу часови физике. Откривамо биографије уметника, сликара војсковођа, научника, музичара, политичара, филозофа. Свако вече ученицима постирам добру музику. У одабиру учествује цела моја породица. Једне недеље је то наша рок или поп музика, следеће недеље страна. Две недеље смо се бавили категоријом простор и време, те сам за њих бирала 7 дана музичке нумере које су се бавиле временом – на пример: Cher „If I could turn back time“, а 7 дана музику која се бавила простором – ЕКВ „Буди сам на улици“ – прича Тања, која је на такмичењу за најбољег наставника света представљала Србију. Уз све ове активности сваке недеље руком исписује резиме градива и скицира изглед табле као на редовном предавању.
Ускрс је био додатни изазов за ову уиграну дружину, чији су чланови, иако нису били у обавези, одлучили да празнике прославе са другарима из школе, у дигиталном формату.
– Ученике сам упознала са сјајним предавањем „Математика у јајету“, професорке Слађане Трајковић из Прокупља, које се бави унутрашњошћу јајета. Деци је било бескрајно интересантно да уђу у унутрашњост јајета, а од мене су добили задатак да се забаве спољашњошћу јајета и да га осликају – истиче она.
У такмичењу је учествовало 10 одељења са по тридесетак ученика. Одељења су имала задатак да, након интерног гласања, изаберу топ 10 величанствених јаја. Стручни жири представљала је Татјанина ћерка Бојана Мићановић Торбица, инжењерка и талентована уметница, која живи и ради у Немачкој.
– Бојана ми је скренула пажњу, да је битно, не само како је јаје офарбано, већ и какво је окружење и на који начин је сликано. Од данас су на мом профилу три најлепша јајета мојих ученица. Сматрам их изузетним. Вања Лукић, Мина Ракић и Ања Мијатовић су награђене боравком на мом профилу и виртуелном чоколадом „Најлепше жеље“ – прича професорка.
И то је настава. Много занимљивија, лепша и кориснија од уобичајеног репродуковања чињеница.
– У ванредном простору и времену, дужни смо да децу не учимо само школским знањима и вештинама. Дужни смо да им понудимо и отворимо врата животних лепота, музике, сликарства, књижевности, мудрости. Дужни смо да са њима живимо реалан живот, да их подсетимо да имају права на своје рођендане, торте, радости, фина флертовања, четовања, на долазак пролећа које бескомпромисно осваја својим бојама, бујањем и рушилачком зеленом упорношћу – закључује Татјана.