Neizbežni motiv i asocijacija na Novu Godinu, Deda Mraz sa poklonima za dobru decu, bez irvasa i sanki, ili sa njima, zima i sneg koji podsećaju na zimsku čaroliju, dečje igrarije, grudvanje, sankanje, na promrzle prstiće, smeh i neizmernu sreću, gotovo su sasvim bledi na razglednicama koje se čuvaju među dragim uspomenama…Danas skoro da ih nema u prodaji, a nekada su značile sreću i uzbuđenje. Ta sreća umela je trajati danima kada novogodišnja čestitka stigne na kućnu adresu. Danas navrati samo poštar, kome se više ni penzioneri ne raduju. A čestitke? To je već put u prošlost.
Prva serija razglednica u Srbiji pojavila se 1895. godine, u izdanju beogradske knjižare Velimira Valožića.. Već 1904. promet razglednica i čestitku dostigao je cifru od 5.5 miliona. Podaci pokazuju i da se osamdesetih godina, tokom novogodišnjih praznika u Srbiji, slalo između 30 i 40 miliona čestitki. Međutim, već 2007. poslato ih je znatno manje, između 1.5 i 2 miliona.
A onda je tehnika zamenila čaroliju. Novogodišnje čestitke, tokom ekspanzije mobilnih telefona, potisnule su one koje se šalju preko sms poruka, ali i preko društvenih mreža, mejlova, i slično.
Tokom dočeka nove 2016. godine, od 20 časova 31. decembra do 10 časova 1. januara, kroz mts mobilnu mrežu razmenjeno je više od 25 miliona poruka, a najveći broj poruka poslat je u prvim satima Nove godine.
Nedavno je britanska kompanija „IVR Nation“ lansirala panoramsku čestitku u virtuelnoj realnosti u kojoj je moguće kretati se u rasponu od 360 stepeni.
Ne samo da su čestitke izgubile bitku da tehnikom, već je ona toliko napredovala da čak postoje spremne sms poruke koje se jednostavnim kopiranjem šalju za praznike. Ne mora da se piše, kuca niti razmišlja previše, a za emocije ko vas pita – to je već odavno stvar prošlosti.